Deizm Yanılgıları

 

Deizm 5 Bölüm : Deizme Göre Yaratıcı Nimetlerinin Başkasından Bilinmesine Razı Mıdır ?


Şimdi Deist Olan Kişiye Soruyoruz: Sen, Yapmış Olduğun İyiliklerin Başkasına Verilmesine Razı Olur Musun? Mesela, Ziyafetler Verdiğin Büyük Bir Yemekhanen Olsa. Her Gün Yüzlerce Fakire Yedirsen İçirsen. Sonra Bu Fakirler, Onlara Yaptığın Bu İyiliği Başkasından Bilip Ona Teşekkür Etse Ve Ona Minnettar Olsa, Buna Razı Olur Musun? Herhalde, Olmaz Ve Şöyle Dersin: "Ey Fakirler Topluluğu! Bu Yemekhane Benim, Sizlere Yediren İçiren Benim. Ona Değil, Bana Teşekkür Edin Ve Bana Minnettar Olun."

Ya Da Şunu Düşünelim:  Büyük Bir Fabrikan Olsa Ve Her Gün Yüzlerce Kişiyi Baştan Aşağı Giydirsen. Sonra Bu Kişiler, Senin Hediyen Olan Bu Elbiseleri Başkasından Bilip Ona Teşekkür Etse Ve Ona Minnettar Olsa, Buna Razı Olur Musun? Herhalde, Olmaz Ve Şöyle Dersin: "Bu Fabrika Benim, Sizi Baştan Aşağı Giydiren Benim, Bunlar Benim Mallarım; Ona Değil, Bana Teşekkür Edin Ve Bana Minnettar Olun."

Bir Misal Daha Verelim:  Büyük Bir Hastanen Olsa, Her Gün Yüzlerce Hasta Buraya Gelip Ücretsiz Tedavi Olsa Ve Şifa Bulsa... Daha Sonra Bu Hastalar, Onlara Yaptığın Bu İyiliği Başkasından Bilse Ve O Kişiye Gidip: "İyi Ki Sen Varsın, Senin Cömertliğin Olmasa Biz Nerde Tedavi Olurduk, Bize Kim Bakardı; İlacımızı Kim Verir, Bizi Kim İyileştirirdi." Dese, Buna Razı Olur Musun?

Herhalde, Olmaz Ve Şöyle Dersin: "Bu Hastane Benim; Sizi Tedavi Eden, İlacınızı Veren Ve Sizlere Bakan Benim. Ona Değil, Bana Teşekkür Edin Ve Bana Minnettar Olun..."

Şimdi Sana Bir Soru Soracağız: Sen En Basit İyiliklerinin Dahi Başkasına Verilmesine Razı Olamazken; Allah, Bizlere Yaptığı Sonsuz İyilik Ve İhsanların Başkasına Verilmesine, Onlara Teşekkür Edilip Minnet Gösterilmesine Nasıl Razı Olabilir? Elbette Razı Olmaz Ve Nimetin Kendinden Bilinmesini İster. Madem Nimetin Kendinden Bilinmesini İster, O Hâlde Peygamberler Göndermeli Ve Kitaplar İndirmeli Ki, Bizler Nimetin Hakiki Sahibi Olarak Onu Tanıyabilelim. Eğer Peygamberler Olmazsa, Nimeti Ondan Bilemeyiz.

Kendilerine Peygamber Ulaşmayan Kavimlere Veya Peygamber Ulaşmış Olsa Bile Onlara Uymayanlara Baksana... Bir Kısmı Puta Tapmış; Yani Kendilerine Verilen Nimetleri Putlardan Bilmiş. Bir Kısmı Da Ateşe Tapmış, Güneşe Tapmış; Yani Bütün Nimetlerin Sahibi Olarak Bunları Bilmiş. Demek İnsan, Bir Peygamberi Tanımazsa, Onun Dersini Dinlemezse, Allah'ın Nimetlerini Batıl İlahlara Böyle Paylaştırıyor. İşte Allah, Kullarının Nazarlarını Bu Batıl İlahlardan Kendisine Çevirmek İçin Peygamberler Göndermiş, Kitaplar İndirmiş Ve Şöyle Demiştir:

"Ey Kullarım! Sizler Nimetin Yaratıcısı Ve Hakiki Sahibi Değilsiniz. Buna Rağmen, Yaptığınız İyiliklerin Sizden Bilinmesini İstiyor Ve Başkasına Verilmesine Razı Olamıyorsunuz. O Halde Ben Ki, Nimetin Yoktan Yaratıcısı Ve Hakiki Sahibiyim. Hiç Nimetlerimin Başkasından Bilinmesine Ve Bana Bedel, Onlara Minnettar Olunmasına Razı Olur Muyum? Elbette Olmam. O Halde Nimetlerimi Ancak Benden Bilin Ve Sadece Bana Minnet Edin..." İşte Peygamberlerin Gönderilmesi Bu Cihetten Zaruridir Ve Peygamberlerin Varlığı Nimetlerin Varlığı Kadar Kesindir.


Deizm 6 Bölüm : Yaratıcı Mülkünün Başkalarına Taksimine İzin Verir Mi ?



 Bir Önceki Dersimizde Nimet Üzerinden Yaptığımız Tahlili, Bu Derste Malikiyet Üzerinden Yapacağız. Yine Bir Deistle Konuşacak Ve Onu Kendimize Muhatap Yapacağız.

Şimdi Deist Olan Kişiye Soruyoruz: Senin Büyük Bir Mülkün Olsa. Bu Mülkle Sen, Zenginliğini Ve Büyüklüğünü Göstermek İstesen Ve Göstersen. Mülkünde De Kiracıların Olsa. Her Şey Senin İken Ve Senin Zenginliğini Ve Büyüklüğünü Gösteriyorken; Ahali Senin Mülkünü Başkasına Ait Bilse Ve Kendi Aralarında Şöyle Konuşsa: "Şurası Ahmet Bey’indir, Şurası Mehmet Bey’indir, Şurası Ali'nindir, Şurası Veli'nindir." Ahali Bu Gibi Sözler Söylese Ve Senin Mülkünü Kiracılarına Taksim Etse, Sen Onlara Şöyle Demez Misin: "Ey Ahali! Bu Mülk Tamamıyla Bana Aittir. Benim Malımdır. Mal Sahibi Zannettikleriniz Benim Kiracımdır. Benim Mülkümde Ortağım Yoktur..."

Herhalde Buna Benzer Sözler Söyler Ve Mülkünün Taksimatına Razı Olmazsın. Şimdi Sana Bir Soru Soracağız:  Sen, Sözde Zenginliğine Ve Büyüklüğüne Bir Halel Gelir Diye Mülkünün Taksimine Razı Olmazken; Senin Ve Zerrelerden Atomlara Kadar Her Şeyin Hakiki Mülk Sahibi Olan Allah, Mülkünün Başkalarına Paylaştırılmasına Nasıl Razı Olur? Mülkünün Başkalarına Ait Zannedilmesine Nasıl Müsaade Eder? Büyüklüğü Ve Azameti Buna İzin Verir Mi?

Elbette İzin Vermez Ve Razı Olmaz. Madem Allah, Bütün Mülkün Kendisine Ait Olduğunun Bilinmesini İster; O Halde Peygamberler Göndermeli Ve Kitaplar İndirmeli Ki, Bizler Mülkün Tek Sahibi Olarak Onu Bilelim. Eğer Peygamberler Olmazsa Şaşırır, Allah'ın Mülkünü Varlıklarına Paylaştırırız.Kendilerine Peygamber Ulaşmayan Ya Da Ulaşsa Da Peygamberinin Sözünü Dinlemeyen Kavimlere Baksana. Bir Kısmı Ateist Olmuş, Allah'ın Mülkünü Tesadüfe, Sebeplere Ve Tabiata Taksim Ediyor. Bir Kısmı Da Batıl İlahlar Bulmuş.

Mesela Derler Ki: "Gökyüzü Zeus’undur Ve Onun Kontrolündedir. Denizler Poseidon'undur Ve Onun İdaresindedir. Yer Altı Zenginlikleri Hades'indir." Daha Bunlar Gibi Nice Sözler Söylemişler Ve Allah'ın Mülkünü Nasıl Da Bölüştürmüşler.İşte Allah, Bütün Mülkün Tek Sahibi Olduğunu Bildirmek İçin Peygamberler Göndermiş, Kitaplar İndirmiş Ve Şöyle Demiştir: "Ey Kullarım! Bütün Mülk Bana Aittir. Mülkümde Ortağım Yoktur. Zerreden Tutun Güneşlere Kadar Her Şey Bana Aittir. Sakın Mülkümde Bana Ortaklar Edinmeyin; Mülkümü Onlara Taksim Etmeyin. Bu, Büyüklük Ve Azametime Yakışmaz." İşte Peygamberlerin Gönderilmesi Bu Açıdan Zaruridir Ve Bu, Allah'ın Birliği Kadar Kesindir.