16.Soru; Kuran'da Leş,Domuz Eti,Kan,Allah Dışında Putlar Adına Kesilen Hayvanın Eti,Faiz,Zina/Fuhuş,Adam Öldürmek,Yakın Akraba İle Evlilik Hakkında Kesin Olarak Haram İfadesi Varken,İçki Hakkında Böyle Bir İfadenin Olmaması Garip Değil Mi?

Ateist Veya Deistler Veya Hangi Şeye Neye İnanıyorsanız İnanın. İslam Dini Kesinlikle Ama Kesinlikle Kimseyi Gelsin Müslüman Olsun Diye Zorlamaz !.. Ama İslam Dairesine Girdikten Sonra Zorlamadan Öte Farz Hükümlerin Yapılmasını Emreder !...  Müslüman Olmama Hakkına Sahipsiniz Amma Müslüman Olmamak İçin Allah’a Kur’an-I Kerime, Ve Peygamberimize İslam’da Olmayan Bir Takım Yalanlar Veya İddialarda Bulunamazsınız !... Hele Hele ki Bu Gibi İslam’i İlimlerin Istılah Konusu Olan Tüm Meselelerde Bir Usül Bir Kaide Belirtilmiştir. Buna Uyulmaması Durumunda da Yanlış Sonuçların Ortaya Çıkması Doğaldır. Siz İlk Gömleğinizin Düğmesini Kaydırırsanız Ve Yanlış Yerden İliklemeye Başlarsanız Sona Geldiğiniz de İki Yakanız Bir Araya Gelmez. Aynen Bunun Gibi de İslam’i İlimleri Veya İslami Bir Meseleyi Yorumlamadan Önce O İslami İlim Dalında O Meseleye Vakıf Ve Mesele Hakkında Usül Öğrenmeniz Gereklidir.. “Usulsüzlük, Vusulsüzlük Doğurur” Veya “Vusulsüzlüğümüz, Usulsüzlüğümüzdendir.”Demiştir Üstadlar. Bir Maksuda , Bir Hedefe Ulaşamamanın Nedeni; Maksada Ulaşmak İçin Gerekli Yöntem Ve Metoda Uyulmamasındandır. Usul, Hem İslami İlimlerde Ve İslami İlimlerin Alt Dallarında Hem de İslami İlimlerin Dışındaki Pozitif İlimler Dediğimiz İlimler İçinde Geçerlidir.

Misalen : “Çanakkale Bölgesi'ne Topçu Çıkarması” :)  Diye De Formüle Edilen 4 İşlemde Soruyu Çözmeye Başlamadan Önce Bir Metod , Bir Usül Belirlenmiştir ( Önce Paranteziçi, Üslü-Köklü Çarpma-Bölme Ve Toplama-Çıkarma Yapılır. Çoklu İşlemlerde İşlem Soldan Sağa Olacak Şekilde  Devam Eder.) İşlem Sırasına Riayet Edilmezde Herkes Aynı Sorudan Binbir Farklı İşlem Sonucu Çıkaracağı Gibi

Aynen Öyle de:

Nasıl Kur’an Okumadan, Ayetlerin Kelime Manalarını Yorumlamadan Önce Usul-U Nahiv Ve Sarf Eğitimi Alır, ,Manasını Anlamak İçin Usül-Ü Tefsir Okur , Hadisten Evvel Hadis Usulünü; Fıkıhtan Evvel Fıkıh Usulünü, Ve Kelam İlmi Öğrenmeden Kelam Usulünü Bilmek Şarttır. “Zira Usul Bilmeyenin İlmine İtibar Edilmez.” Basit Bir 4 İşlem İçin Bile Bir Metod Bir Usül Belirlenmişken İşte İnsan, Cenab-I Hakk'ın Böyle Antika Bir San'atıdır Ve En Nazik Ve Nazenin Ve Bir Mu'cize-İ Kudretidir Ki; İnsanı, Bütün Esmasının Cilvesine Mazhar Ve Nakışlarına Medar Ve Kâinata Bir Misal-İ Musaggar Suretinde Yaratılmış Olan İnsanı Yazan Kuran Ve Onu Anlatan Hadis Ve Onu Yaşayan Sünneti Seniyeyi İlgilendiren Bir Meselede Nasıl Usülsüz Metodsuz İş Görülebilir? Hatta Bu Yargı Haddi Zatında Bütün İlimler İçin Geçerlidir.

Ama Bu İlimlerin İçinde Hele De Konu, Allah’a (Cc) Vuslat Olursa Mesele Daha Da Ciddidir. Çünkü Yol Uzun Ve Tehlikedir. Elinizde Uzakları Yakın Eden Kur’an-ı Kerim Gibi Bir Hakikat Teleskopu ,Ufak Ve İnce Meseleleri Büyük Eden Hadis-i Şerif Gibi Bir Mikroskop İle Bakılmalıdır. Yoksa O Yolun Tehlikesi, Metotsuzluk Ve Yolda Şeytanın Veya Şeytani Düşüncelerin Etkisinde Kalmak Suretiyle Meydana Gelecek Olan Maddi Ve Manevi Hatalar, Yanlışlar Ve Manevi Yaralar , İnsanların Kafalarının Karışmasına Sebebiyet Verir.  Metodu Ve Yol Güvenliğini Bilen Refik Olmadan Vuslata Kalkışılırsa, Allah’ı Bulayım Derken Allah’tan Olma Da Vardır İşin Sonunda. En Büyük Tehlike De Budur. Ateist Ve Deistlerin Düştüğü Gaflet Çukuru da Tam da Budur !

Bir Misal Verecek Olursak ;

“Hem Meselâ, Bir Vakit Huzûr-u Nebevîde Derin Bir Ses İşitildi. Resûl-İ Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm Ferman Etti Ki: ‘Bu Gürültü, Yetmiş Seneden Beri Cehennem Tarafına Yuvarlanan Bir Taşın Bu Dakikada Cehennemin Dibine Yetişip Düşmesinin Gürültüsüdür.’ Bu Garip Haberden Beş Altı Dakika Sonra Birisi Geldi, Dedi: ‘Ya Resûlallah, Yetmiş Yaşında Bulunan Filân Münâfık Vefat Etti, Cehenneme Gitti.’ Peygamberin Yüksek Belîğâne Kelâmının Te’vîlini Gösterdi.” 

Öyleyse Âyet Ve Hadîslerin Tefsîrinde Ve Açıklanmasında Bu Noktaların Göz Önünde Bulunması Gerekir. Çünkü İçtihâd Ve Tecdîd Meselesinde Ehliyet Ve Selâhiyet Gerekir. Herkes Bu Konuda Ehliyet Sahibi Değildir. Onun İçindir Ki Bir Sözü; “Kim Söylemiş? Kime Söylemiş? Ne İçin Söylemiş? Ne Makâmda Söylemiş?” Temel Kâidesi Dikkate Alınmalıdır. Evet, Kelâmın Tabakâtının Ulvîyeti, Güzelliği Ve Kuvvetinin Menbâı Şu Dört Şeydir: “Mütekellim, Muhatap, Maksat Ve Makâm. 

Aslında Bu Meselelere Yaklaşan Kişilerde Büyük Bir Art Niyet Vardır. Çünkü Bu Meseleye Gelinceye Kadar Kişinin Kur’an-ı Kerimi Almamış, Okumak İçin Bir Hocaya Gitmemiş, Okumamış, Okuyup Anlamak İçin Arapça Nahiv Ve Talim Öğrenmemiş Üzerine Namaz Kılmayan Birisi Bu Konuyu Araştırmak için Değil Fitne Çıkarmak İçin Bunu Gündeme Getirmektedir. Esasen Bu Mevzu -Diğer Kıyas Kabil Olacak Meseleler- Işığıyla Ayetle,Hem de İslam Tarihi İle Gelen Süreçte Cevaplanmış Bir Sualdir. Basit Bir Google Araması Bile Doğru Bilgiye Ulaşmak İçin Yeterlidir. Daha Büyük Vahamet İse Bu Sorunun Ateistler-Deistler Tarafından Dile Getirilmesidir. Kendi Davalarının İspatı Olan Bir Soru Değil de İslam’i Bir Meseleyi Ve Çözülmüş İfade Edilmiş Bir Meseleyi Gündeme Getirmeleri Kendi Davalarının Ne Kadar Batıl Ne Kadar Çürük Olduğunun Kanıtıdır ! 

İslam Dininde Alkollu İçki Ve Uyuşturucu Kullanılması Yasağı Hükmiyeti Nedir ?

     Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu,

     Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı

     Alkollu İçkinin Aydırmazlığı,

     Alkollu İçkinin Kesinlikle Zararlı Olduğu,

     Alkollu İçkinin Tedavide Kullanılamayacağı,

     Alkollu İçkinin Adının Değiştirilerek Kullanılması,

     Alkollu İçki İçenlerin Görüntüsü,

     Alkollu İçki Ve Satışının Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu,

İslam Dinini, Ondan Bundan Değil, İslam Dinini Sahibinden, Allah Zül Celal Ve Allah Rasulunden Öğrenin, İslam Dininin Sahibi, Allah Zül Celal Ve Allah Rasulu Muhammed Aleyhisselamdır, Asli Hükmiyetler, Allah Zül Celalin Ayetleri Ve Allah Rasulunun Hadisleridir, Yapmanız Şart Olan Veya Yapmamanız Şart Olan, Hangi Konuda Olursa Olsun Bir Ayet Yada Hadis İlla Vardır, Zira İman Etmiş Olmamızı Ve Amellerimizi, İslam Dininin Sahibine Karşı İhlaslı Niyetimizi Müslüman Olarak İspatlamak Zorundayız…

İslam Dinini : İslam’a, Kur’ana Uymak, Dini Öğrenmek, Meal Ve Tefsir Okumakla Değil, Ancak Hak Olan Bir Mezhebe Uymak Ve Bu Mezhebe Ait Hükümleri Öğrenmekle Olur. Bir Kimse, Kur’an-I Kerimden, Tefsirden Anladığına Uyarsa, İslam’a Uymuş Olmaz. Kur’an-I Kerimde Her Hüküm Var İse De, Bunları Doğru Olarak Resulullah Efendimiz Açıklamıştır. Resulullaha Uymak Farzdır. Kur’an-I Kerimde Mealen Buyuruluyor Ki:

(De Ki, “Eğer Allah’ı Seviyorsanız, Bana Tâbi Olun!”) [Al-İ İmran 31] (Ona Tâbi Olun Ki, Doğru Yolu Bulasınız.) [Araf 158] (Resule İtaat Eden Allah’a İtaat Etmiş Olur.) [Nisa 80]

İmam-I Rabbani Hazretleri Buyurdu Ki: Cenab-I Hak, Kur’an-I Kerimde, Muhammed Aleyhisselama İtaat Etmenin, Kendisine İtaat Etmek Olduğunu Bildiriyor. O Halde, Onun Resulüne İtaat Edilmedikçe, Ona İtaat Edilmiş Olmaz. Bunun Pek Kati Ve Kuvvetli Olduğunu Bildirmek İçin, (Elbette Muhakkak Böyledir) Buyurup, Doğru Düşünmeyenlerin, Bu İki İtaati Birbirinden Ayrı Görmelerine Meydan Bırakmadı. Yine Allahü Teâlâ, (Kâfirler, Allahü Teâlânın Emirleri İle Peygamberlerinin Emirlerini Birbirinden Ayırmak İstiyorlar. Bir Kısmına İnanırız, Bir Kısmına İnanmayız Diyorlar. İman İle Küfür Arasında Bir Yol Açmak İstiyorlar. Onların Hepsi Kâfirdir. Kâfirlerin Hepsine Cehennem Azabını, Çok Acı Azapları Hazırladık) Buyuruyor. [152. Mektup] 

Hadis-İ Şeriflerin Önemi; Peygamber Efendimize Uymanın Önemi Anlaşılınca, Kur’an-I Kerimin Açıklaması Olan Hadis-İ Şeriflere De Uymanın Gereği Anlaşılır. Sünnet, Yani Hadis-İ Şerifler Olmasaydı, Namazların Kaç Rekat Olduğu Ve Nasıl Kılınacağı, Zekât Nisabı, Orucun, Haccın Farzları, Hukuk Bilgileri Bilinemezdi. Yani Hiçbir Kimse, Bunları Kur’an-I Kerimden Çıkaramazdı. Şu Halde Kur’an-I Kerimi Anlamak İçin, Onun Açıklaması Olan Hadis-İ Şeriflere İhtiyaç Vardır. Hadis-İ Şerifleri De Anlamak İçin Âlimlere İhtiyaç Vardır. Bu Bakımdan Peygamber Efendimiz, İslam’a, Kur’ana Tâbi Olmak İsteyenin Bir Âlime, Bir Mezhebe Bağlanmasını Emrediyor. (Âlimlere Tâbi Olun!) Buyuruyor. (Deylemi)

Allahü Teâlâ Da, Âlimlere Uymayı Emrediyor, (Âlimlere Sorun!) Ve (Peygamberin Emrettiğini Yapın, Yasakladığından Sakının!) Buyuruyor. (Nahl 43, Haşr 7) Ahmed Tahtavi Hazretleri, (Kur’an-I Kerimdeki, (Allah’ın İpine Sarılın!) Emri, (Fıkıh Âlimlerinin, Bildirdiklerine Uyun!) Demektir) Buyurdu. (Dürr-Ül-Muhtar Haşiyesi)

Kendi Hastalığını Ve Kalbindeki Hastalığın İlacını Bilmeyen Cahillerin Hadis-İ Şeriflerden Kendine Uygun Olanları Seçip Alması İmkansız Gibidir. İslam Âlimleri, Kalb, Ruh Mütehassısları Olup, Herkesin Bünyesine Uygun Ruh İlaçlarını, Hadis-İ Şeriflerden Seçerek Bildirmişlerdir. Peygamber Efendimiz Dünya Eczanesine Yüzbinlerce İlaç Hazırlayan Baş Tabib Olup, Evliya Ve Âlimler De, Bu Hazır İlaçları, Hastaların Dertlerine Göre Dağıtan, Yardımcı Tabibler Gibidir. Hastalığımızı Bilmediğimiz, İlaçları Tanımadığımız İçin, Yüzbinlerce Hadis-İ Şerif İçinden, Kendimize İlaç Aramaya Kalkarsak Alerji Hasıl Olarak, Cahilliğimizin Cezasını Çeker, Fayda Yerine Zarar Görürüz. Bunun İçin Âlimlere Uymamız Gerekir. Âlimlere Uymak, 4 Mezhepten Birine Uymak Demektir. Asırlardan Beri Bütün İslam Âlimleri, Dört Mezhepten Birine Uymuşlar Ve Müslümanların Da Uymalarının Gerektiğini Bildirmişlerdir. Bunlara Uymakta İcma Hasıl Olmuştur. İcmadan, Cemaatten, Topluluktan Ayrılan Helak Olur. Hadis-İ Şeriflerde Buyuruldu Ki: (İki Kişi, Bir Kişiden, Üç Kişi, İki Kişiden İyidir. O Halde Cemaatle Birlikte Olun! Allah’ın Rızası, Rahmeti, Yardımı Cemaattedir. Cemaatten Ayrılan Cehenneme Düşer.) [İbni Asakir] (Ümmetimin Âlimleri, Hiçbir Zaman Dalalette Birleşmezler.) [İbni Mace]

Hadis-İ Şerifleri De, Sahih Veya Bozuk Olduğunu Bilmeden Söylemek, Sahih Olsa Bile, Günah Olur. Böyle Kimsenin Hadis-İ Şerif Okuması Caiz Olmaz. Hadis Kitaplarından, Hadis Nakletmek İçin, Hadis Âlimlerinden İcazet Almış Olmak Gerekir. Hadis-İ Şeriflerin De Sahih Olup Olmadığını Bilmeden, Sahih Bir Hadis-İ Şerifi Bile Söylemek Günah Olur. Hadis-İ Şerifte, (Bilmediği Sözü Hadis Olarak Söyleyen, Cehennemde Azap Görür) Buyuruldu. Onun İçin Âlim Olmayan Kimsenin, Hadis Okuyup Anladığı İle Amel Etmesi Caiz Olmaz. (Berika)

Kur’an-I Kerimi Ancak Resulullah Efendimiz Anlamış, Hadis-İ Şeriflerle Açıklamıştır. Bu Hadis-İ Şerifleri De, Ancak Eshab-I Kiram Ve Müctehid İmamlar Bize Ayrıntısı İle Açıklamaya Çalışmış, Müslümanlar Da Bu Âlimlere Tâbi Olmuşlardır. Şu Halde, Kur’andan, Hadisten Ve Bunların Tercümelerinden Din Öğrenmek Mümkün Olmaz. Her Müslüman Dinini Ehl-İ Sünnet Âlimlerinin Kitaplarından Hazırlanan İlmihallerden Öğrenmelidir!

Buyurun İçki İle İlgili İslami Hükümleri Birlikte Okuyalım 

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu Maide Suresi Ayet 3, 90 Ve 9. Ayeti Kerimelerle Sabittir. “ Allah Zül Celale, Rasulu Ve Habibi Muhammed Aleyhisselama, İslam Dinine İman Eden Mümin Müslümanlar,  Alkollu Veya Uyuşturucu İçecekler, Tabiyeti İtibari İle Mutlak Haramdır, Yasaktır,  Alkollu İçki İçmek, Resimler, Heykeller Yapmak, Dikili Putlara, Totemlere Yönelmek,Muhakkak Ve Mutlak Haramdır, Yasaktır, Fal Bakmak Baktırmak, Fal Okları, Şans Taşları İle, Şans Dolabları İle Şans Oyunları Piyango Diyerek Kumar Oynamak Oynatmak İle, Rızık, Kazanç Aramanız, Kazanç Elde Etmeniz Mutlak Haramdır, Yasaktır, Bunların Hepsi, Nefis Şeytanınızın Sizin İçin Kurduğu, Hazırladığı, Sizi Hak Yoldan, İslamın Yolundan Çıkaran, İmanınızı Yok Eden, Pislik Ve Tuzaklardır, 

Size, Allah Zül Celali Zikrettirmez, Namaz Kıldırmaz,  Alkollü İçki İçmeye Devam Etmekle, Kumar Oynamaya, Şans Oyunları Oynamaya Devam Etmekle, Kumarla, Şans Oyunları İle Kazanç Elde Etmeye Çalışmakla, Aranıza Kin, Nefret Ve Düşmanlık Girer, Bunlardan Uzak Durun ki Huzura Güvenliğe Rahata Eresiniz, Artık, Alkollü İçkiden, Faldan, Kumardan, Şans Dolaplarından, Şans Oyunlarından, Kazanç Elde Etmeye Çalışmaktan, Dikili Putlara, Totemlere, Resimlere, Heykellere Yönelmekten, Vazgeçtiniz Değil mi “

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu ; Ebu Davut Hadis No 3685

Sahabeden Abdullah Bin Amir (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem, “ Sarhoş Edici, Olan Darıdan, Buğdaydan, Arpadan, Hurmadan, Üzümden, Baldan, ( Ve Sair Katı Veya Sıvı Her Türlü Şeyden Yapılan) Gubeyra Denilen, Değişik İsimler Verilen, Her Türlü Alkollu İçki, Yasaktır, Haramdır,  Kumar Oynamak, Oynatmak, Kumar Oynanan Araçlarla Vakit Geçirmek, Müslümana, Mümin Olana Yasaktır Ve Haramdır “ Dedi Der,

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu; Müslim Hadis No 1998

Sahabeden Abdullah Bin Ömer (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Selleme Gelerek, Meşrubatı, İçmeleri, Yemeleri, Koklamaları Haram Olan Şeyleri Sordular, Allah Rasulu Cevaben, “ Sekir Eden, Dübba Eden, Müzeffet Eden, Hantem Eden, Yani Sarhoşluk Veren, Aklı Ve Muhakemeyi Kaybettiren, Kullanıldığında Kendine, Ailesine, Topluma Zarar Ziyan Veren, Ailede, Toplumda Huzur Ve Güveni Yok Eden, Alkollu İçkiler, Uyuşturucu Bitkiler Ve Türevleri, Kesinlikle Haram Ve Yasaktır, Sizin İçin Felakettir, İçine İçki Konulan, İçki İçilen Bardak, Kadeh, Kupa, Şişe, Küp, Tuluk, Testi, Fıçı Ve Bunun Gibi Kaplarında Kullanılması Müslümana, Mümin Olana Yakışmaz, Mutlak Haramdır Ve Yasaktır, “ Dedi Der, 

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu ; İ.Münziri Hadis No C5 S33 H51  Sahabeden İbni Abbas (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Alkollu Bütün İçecekler Şaraptır, Sarhoş Eden Bütün İçecekler Şaraptır, Şarap Haramdır, “ Dedi,

 Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu ; Müslim Hadis No 2003 Sahabeden İbni Ömer (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem, “ Aklı, Şuuru Kaybettiren, Her Şey Alkollu İçkidir, Sarhoşluk Veren Her Şey Alkollu İçkidir, Sarhoşluk Veren Her Şey Haramdır, “ Dedi,

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğuİbni Mace Hadis No 3393 Sahabeden Cabir Bin Abdullah (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem, “ Çoğu Sarhoşluk Veren, Aklı, Şuuru Kaybettiren, Her İçkinin, Her Şeyin, Az Miktarıda Haramdır,” Dedi,

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu  İ.Azam Müsned Hadis No 423 / 34; Sahabeden İbni Abbas (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Sarhoş Edecek Şeyler, Alkollu İçki Yada Uyuşturucudan, İster Az Olsun, İster Çok Olsun İçilmesi, Kullanılması Haram Kılınmıştır ” Dedi Der,

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu;  Müminun Suresi Ayet 51  ; “ Helal Ve Temiz Olan Şeylerden Yiyin, İçinki, Güzel, İyi İşlerle, Çalışmalarla, Amellerle İştigal Edebilesiniz,” Der, 

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu - Maide Suresi Ayet 87 ;  Ey İman Edenler, Allah’ın Size Helal Kıldığı Temiz Güzel Şeyleri Haram Kılmayın, Allah’ın Size Haram Kıldığı, Pis, Çirkef, Murdar Şeyleri de Helalmiş Gibi Kılmayın, Allahtan Korkun, Bu Konularda Ve Bunun Gibi Konularda Aşırılığa Gitmeyin,” Der,  

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu - Maide Suresi Ayet 100 ;“ Rasulum Deki, Pis, Çirkef, Murdar Olanın Çokluğu Veya Verdiği Keyifler, Çok Olsa Bile, Pis. Çirkef, Murdar Olan Bir Şey, Temiz Ve Helal Olan Bir Şey Bir Olmaz, Ey Akıl Sahipleri Bunun İçin Allahtan Korkunuz Ki, Kurtulanlardan Olasınız,” Der,

Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu - Bakara Suresi Ayet 219 “ Rasulum, Sana Alkollu İçkiden Ve Kumardan Soruyorlar, Onlara Deki, Alkollu İçkide Ve Kumarda, Kendinize, Menfaatinize Bir Takım Fayda Ve Kazanç Görüyormuş Gibi Olsanızda, Her İkisininde Size, Telafi Dahi Edilemez Çirkefleri, Zararları Ve Tahribatları Vardır, Bunları Görmüyor musunuz, ? ( Zira Alkollu İçki Ve Kumar, İmanınızı Ve İbadetlerinizi Yok Eden Bir İçecek Ve İştigaldir, ) Allah Zül Celal Ayetlerini Böylece Açıklıyor ki, Umulur ki Düşünürsünüz, “ Der 

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı ; Nisa Suresi Ayet 43; “ Ey İman Edenler, Kendisi Murdar Olan, Sizide Murdar Edecek Olan,Ne Söylediğinizi, Ne Yaptığınızı Bilmez Hale Getiren, Kendinizi Kaybettiren Şeyler İçip, Kullanıp Alkollu İçki İçip, Namaz Kılmaya Kalkmayın, “ Namaz Kılmak Ayrı, İçki Kullanmak Ayrı Demeyin, İki Tek Atarım Namazımıda Kılarım Demeyim,”  Alkollu İçkiden Sakının, Namazlarınızı, İbadetlerinizi Ve Kendinizi Yok Eden, Alkollu İçkiye Katiyetle Yaklaşmayın,”Der  “ Zira Ayetin Başında Allah Zül Celal “ La ” Katiyetle Hayır Diyor, Alkollu İçki İçen, Uyuşturucu Kullanan Kendini Bilmezin, İmanınıda, İbadetlerinide Kabul Etmem Diyor”,” Der,

Alkollu İçki İçenin İbadetinin Kabul Olunmayacağı - Metealibul Aliye Hadis No 1765 ; Sahabeden Ebu Musa (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem, " ( Alkollu İçkileri İçmeyip )Dökünüz, Zira Alkollu İçkiler, Allah Zül Celale Ve Ahiret Gününe İman Etmemiş Kişinin İçeceğidir, “ Dedi Der, 

Alkollu İçki İçenin İbadetinin Kabul Olunmayacağı - Metealibul Aliye Hadis No 1779; Sahabeden Ebu Said El Hudri (Ra) Anlatıyor,Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem, " Alkollu İçki İçenin,Alkollu İçkiden, Vücudunda Bir Şey Kaldıkça, Var Oldukça Allah Zül Celal Namazını Kabul Etmez, Dedi Der, 

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı - Buhari Hadis No 1889 ;  Sahabeden Ebu Hüreyre (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem, “ Zina Eden Kimse, Mümin, Müslüman Biri Olduğu Halde, Zina Edemez, Hırsızlık Yapan Kimse, Mümin, Müslüman Biri Olduğu Halde, Hırsızlık Yapamaz, Bir Malı Zimmetine Geçiren Kimse, Mümin Müslüman Biri Olduğu Halde, Zimmetine Geçiremez, Halkın Gözleri Önünde Rüşvet Alan, Mü'min Olarak Rüşvet Alamaz, Alkollü İçki Kullanan Kimse, Mümin Ve Müslüman Biri Olduğu Halde, Alkollu İçki Kullanamaz, “ Dedi Der, 

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı - Ramuzel Hadis No C/5 S/423 H/5 ; Sahabeden Şüreyk (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem, “ Bir Kimse Kendi Arzusu Ve İsteği İle Zina Ederse İmandan Çıkar, Alkollu İçki İçerse, İmanı Ondan Gider, Bir Kimse Halk Nazarında İyi Olan Bir Şeyi Yağma Ederse, Bozarsa, İmanı Ondan Gider,“Dedi Der,

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı - İ.Münziri Hadis No C/5 S/10 H/11 ; Sahabeden Ebu Hureyre (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Allah Zül Celal, Zina, Fuhuş, Tefahuş Yapan, Alkollu İçki İçen Kimsenin İmanını, O Kimsenin Üzerindeki Gömleğini Çıkardığı Gibi Çıkarır Alır Ve O Kimse İmansız Olarak Ölecektir, “ Dedi Der,

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı  Ramuzel Hadis No C/3 S/205 H/13 ; Sahabeden İbni Amir (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Alkollu İçki Bütün Kötülüklerin Anasıdır, Her Kim Alkollu İçki İçerse, Alkollu İçkiyi İçtiği Günden İtibaren, Allah Onun Kırk Gün Namazını Kabul Etmez, Bir Kimse Alkollu İçki İçtiği Halde İken, Karnında Alkollu İçki Varken Ölürse İmansız Olarak Ölecektir, “ Dedi Der,

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı  İ.Münziri Hadis No C/5 S/22 H/31;  Sahabeden İbni Abbas (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Alkollu İçki İçmek, İçmeye Devam Etmek, Allah Zül Celale Şirk, Ortak Koşmaktır, “ Dedi Der, 

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı  Ramuzel Hadis No  C/1 S/72 H 2 ;  Allah Rasulunun Damadı Ve Ehli Beyti Hz.Ali (Ra) Anlatıor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Cebrail (A.S.) Geldi Ve Dedi Ki, Eşhedü Billah, Eşhedü Billah, Eşhedü Billah, Allaha Şehadet Ederimki, Ya Muhammed (Sav.) İçkiye Devam Eden, Puta Tapan, Putperest Gibidir,Allah Zül Celalin Mahşer Hesabı Huzuruna, Putperest Gibi Çıkacaktır “ Dedi Der,

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı  - Darimi Hadis No 2097;  Sahabeden Abdullah İbni Deylemi (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Kim Şarap, Alkollu İçki İcerse, Onun Kırk Gün İbadetleri Kabul Olunmaz, Alkollu İçki İçmeyi Terk Eder, Ve Bir Daha Alkollu İçki İçmemeye Yemin Eder, Allaha Tövbe Ederse, Allah Tövbesini Kabul Eder, Kimde Alkollu İçki İçmeye Devam Ederse, Tövbesinin Kabul Edilmediği Gibi, Allah Ona, Kıyamet Günü, Cehennemliklerin Vucudundan Çıkan, İrin Ve Benzeri Şeyleri İçirecektir “ Dedi Der,

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı  Ramuzel Hadis Hadis No C/5 S/463 H/5;    Sahabeden İbni Ömer (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallalahu Aleyhi Ve Sellem, “ Emanete Riayet Etmeyenin İmanı Yoktur, Dini Yoktur, Abdesti Olamayanın Namazı Yoktur, Namazı Olmayanın, İslam Dinine İmanı Yoktur, “ Dedi Der,

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı  Camiussagır Hadis No 2991;  Sahabe Kadınlardan Berra Bin Azib (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Bu Ümmetten Şu On Sınıf, Yüce Allah'ı İnkâr Eden Kâfirlerden Olur,

1) Alkollu Îçki İçen,2) Sihir Yapan,3) Fitne İçin Çaba Gösteren,4) Müslümanlarla Müca­dele Halinde Olan Kâfirlere Silah Satan,5) Müslümanların Ortak Malını Zimmetine Geçiren,) Nikahı Düşmeyen Bir Yakınıyla Evlenen,7) Hanımını Kızını Yabancı Erkeklerden Kıskanmayan,8) Kadına Arkadan Yakla­şan,9) Zekât Vermeyen,10) Îmkânı Olduğu Halde ( Araplarımı Zengin Edeceğim Diyerek ) Hacca Gitmeden Ölen,”Dedi Der, 

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı  Metealibul Aliye Hadis No 1782;  Sahabeden Osman Bin Ebul As (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ İçki Tiryakisi Olan Cennete Girmeyecektir," Dedi, Allah Rasulune, İçki Tiryakisi Olmanın Ölçüsü Nedir ? " Diye Sorduk, " Üç Yılda, Her Yıl Bir Defa, İçki İçse Dahi, İçki Tiryakisidir, “ Diye Cevap Verdi Der,

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı  Camiussagır Hadis No 1881;   Sahabeden İbni Ömer (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Alkollu İçki Mübtelası Olan, Alkollu İçkiyi Bırakmayana,  Anaya Ve Babaya İtaatsiz Olana, Hanımını, Kızını, Annesini, Kız Kardeşini, Ailesini, Edep Ve Haya İle Başka Erkeklerin Şehvet Dolu Bakışlarından Kıskanmayan, Sakınmayan, Korumayan, Hatta Bunu Hoş Bir Şey Olarak Kabul Eden Deyyusa, Allah Zül Celal Cennetini Haram Kılmıştır, “ Dedi Der,

Alkollu İçki İçenin İmanının Kabul Olunmayacağı  Ramuz El Hadis No C1 S69 H4;  Sahabeden Ebu Hureyre (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi Ve Sellem,“ Anne Ve Babasına Asi Olan, Anne Ve Babasını Devamlı İnciten Hor Gören, Anne Ve Babasını Hoşnud Etmeyen,Faizli İşlerle İştigal Etmeye, Alkollu İçki İçmeye Devam Eden, Bırakmayan,Haksızlıkla Başkasının Veya Yetimlerin Mallarını Gasbeden Yiyen, Cennete Giremeyecektir, “ Dedi Der,

Ez Cümle İçkinin Haram Olduğu Daha Nasıl İfade Edilebilir  ? 

Kur'an'ı Kerim, Toplumun Bir Hayli Alışık Olduğu İçkiyi Bir Defada Yasaklamamış Ve Bu İşi Belli Bir Sürece Yaymıştır. O Toplumun İçki İçmeye Ve Ondan Faydalanmaya Alışık Olduğunu Bilen Allah, Hikmeti Kendi Katında Saklı Olarak, Yasağa Giden Yolda Yumuşaklıkla, Tedricilikle Davranmış Ve Bu Durumun Uzantısı Olarak İçki Hakkında Dört Ayet İndirmiştir. Bu Ayetlerin İlkinde “Hurma Ağaçlarının Meyvelerinden Ve Üzümlerden İçki Ve Güzel Rızık Elde Edersiniz. Şüphesiz Bunda Aklını Kullanan Bir Toplum İçin İbret Vardır”226 Buyrulmuştur.

Bu Ayetle Birlikte, Söz Konusu Meyvelerden Elde Edilen Sarhoş Edici İçki İle Güzel Rızık Birbirinden Ayrılmıştır. Bu Da İçkinin, Güzel Rızık Ve İyi Bir Şey Olmadığını, Henüz İçkinin Yasak Olmadığı O Dönemde Ortaya Koymuştur. Böylece Kur’ân’ı Kerim, İçkinin İleride Tedrici Olarak Yasaklanmasına Zemin Hazırlayacak İlk Harcı Atmıştır. 

İçkiden Söz Eden İkinci Ayette İse “Sana İçki Ve Kumardan Soruyorlar. De Ki “O İkisinde Büyük Bir Günah (Zarar) Ve İnsanlara Bir Takım Menfaatler Vardır. Fakat Onların Günahı (Zararı), Faydasından Büyüktür”227 Buyrulmuştur. Bu Ayette İse, İçki Yasağına Giden Süreçte Daha Belirgin Bir Vurgu Yapılarak İçkide Büyük Bir Günah (Zarar) Olduğu Ama Bir Takım Faydaların Da Bulunduğu Belirtilmiş Ve Arkasından, Ondaki Günahın (Zararın) Faydasından Büyük Olduğu Söylenmiştir. Bu Ayetten Sonra Müslümanlardan Bazıları, Ayetin “O İkisinde Büyük Bir Günah (Zarar) Vardır” Kısmını Dikkate Alarak İçkiden Uzak Durmuşlar Ve Bazıları Da “O İkisinde İnsanlara Bir Takım Menfaatler Vardır” Kısmını Dikkate Alarak İçki İçmeye Devam Etmişlerdir. 

İçki Hakkında İndirilen Üçüncü Ayette İse “Ey İman Edenler! Sarhoşken Ne Söylediğinizi Bilene Kadar Namaza Yaklaşmayınız…”228 Buyrulmuştur. Bu Ayet İndirildikten Sonra Müslümanlar Namaz Esnasında İçkiden Uzak Durmuşlar, Bazıları Da Namaz Dışındaki Zamanlarda İçki İçmeyi Sürdürmüşler.

İçki Hakkında Son Olarak İndirilen Ayette İse “Ey İman Edenler! İçki, Meysir, Dikili Taşlar, Fal Ve Şans Okları Birer Şeytan İşi Pisliktir. Onlardan Uzak Durun Ki Kurtuluşa Eresiniz. Şeytan; İçki Ve Kumar İle Aranıza Düşmanlık Ve Kin Sokmak, Sizi Allah’ı Anmaktan Ve Namazdan Alıkoymak İster. Artık Vazgeçecek Misiniz?”229 Buyrulmaktadır. 

Bu Ayetle Birlikte İçki Yasağındaki Tedrici Süreç Tamamlanmış Ve İçki Haram Kılınmıştır. Ayette Geçen Hamr Kelimesi, Sarhoşluk Vermek Suretiyle Başta Akıl Olmak Üzere, İnsanı İnsan Yapan Maddi Ve Manevi Bütün Vücut Fonksiyonlarına Zarar Veren Her Türlü Alkollü İçkiyi Anlatmaktadır. Buradan Kıyas Yoluyla Hareket Edildiğinde Ve Hadisler Dikkate Alındığında, İnsanın Aklını Perdeleyerek Ona Zarar Veren Sarhoş Edici Her Türlü Alkollü Ve Uyuşturucu Maddenin, Azının Da Çoğunun Da Haram Olduğu Anlaşılır. Dolayısıyla Bunlar, Müminin Hayatından Her Yönüyle Çıkartılmıştır. Artık Mümin İçin İçki Vb. İşler, Kin Ve Düşmanlığa, Allah'ı Ve Namazı Terk Etmeye Sebep Olan Şeytan İşi Bir Pislikten Başka Bir Şey Değildir. Bu Ayetle Birlikte İçki Yasaklandığında, Alışık Olunan Eldeki O İçkilerin Dökülmesi Ve Sokakların Adeta İçki Akması, Sahabedeki İlahi Vahye Bağlı Coşkunluğun Bir Tezahürüdür. Her Ne Kadar Alışık Olsalar Da, Vahyin Yasakladığı İşleri Öylece Bırakıp Terk Etmekte Tereddüt Göstermeyerek İlahi Vahye Hemen Teslim Olmaları, Elbette Ki Takdire Şayandır Ve Bütün Müslümanlara, Hayatlarında İlahi Vahiyle Örtüşmeyen İş Ve Eylemlerinden Sıyrılıp Kurtulmaları Hususunda Güzel Bir Örnek Teşkil Etmektedir.