15.Soru;
Muhammed Nebiz(İçki) İçmiş, Nebizle Abdest Almış, Kabe'yi Tavaf Ederken Ve
Son Haccında Mekke'ye Dönerken Yolda Bile İçmiştir.. Böyle Birisini
Müslümanların Peygamber Kabul Etmeleri Saçma Değil Mi? |
Bu Soruyu Cevaplamadan Önce Hem Coğrafya
Hem Tarih Hem Sosyoloji Hem Dil Hem de Din Bilgisinden İstifade Etmek Lazım. Bu
İlimlere Sahip Olmayan Kişiler Bu İlim Sahasında Son Derece Mutaassıp Ve Ehil
Olmaları Lazım Gelir ki Mesele Vuzuha Kavuşabilsin. Coğrafya Ve Coğrafi Şartlar O Bölgede Yetişen
Ürünleri Şartlarda Bunların Ne Kadar Önemli Olduğunu Ve Ömrü Ne kadar
Uzatılırsa Tüketiminde de O Derece İstifade Edileceğini Gösterir Bize. Tarih
İlmi İse Coğrafi Şartların Zorladığı İnsanların Süreç İçerisinde de Mevcut Şartların
O Toplum Ve Kişileri Bu Şartlardaki Mücadelesini Gösterir. Tarihi Gene Aynı
Tarihin Zamanın Şartları İle Değerlendirmek Tarih İlminin Bir Usulü Ve Metodudur
!.. Ve Dil İlmide Elde Edilen Her Bir Ürüne İcad Edilen Yapılan Her Bir Eşyaya Verilen Ad Ve İsimlerde Bize Mesenin Doğru
Anlaşılmasını Sağlayacaktır Dini Hükümlerde Saymış Olduğumuz Bu Tüm Unsurları
İçine Alacak Şekilde İnsan Yaşamını Düzenleyeceği İçin Son Nihai Kararı Elinizde
Uzakları Yakın Eden Kur’an-I Kerim Gibi Bir Hakikat Teleskopu ,Ufak Ve İnce
Meseleleri Büyük Eden Hadis-İ Şerif Gibi Bir Mikroskop İle Nazar Edip Mührü
Vuracağız İnşaAllah.
Evet Başta da Belirttiğimiz Gibi
Coğrafya Ve İnsan İhtiyaçları Suya Ve Sudan Elde Edilecek Olan Minerallere Çok İhtiyaç Duyulan Bir Coğrafya Olması Ve
Ürünlerin Bazı Bölgelerde “Gece Sıcaklık Farkından Kaynaklı Veya Mağara Ve
Kuyulardan Sebep Soğuk” Bazı Bölgelerde İse “Hiç Soğuk Olmaması” Hasebi İle
Aynı Coğrafya İçerisinde Elde Edilen Aynı Ürünün Biri 1 Günde Diğeri 5 Belki 1
Hafta’da Bozula Biliyor Veya. Haliyle Nasıl Biz Benzer Bir Coğrafyaya Sahip
Asya Çöllerinde Konar Göçer Bir Hayat Yaşamamız Sebebi İle Eti Uzun Ömürlü
değerlendirmek İçin Pastırmayı Ve Süt Ürünlerinden Muhtelif Yoğurt Peynir Ve
İçecek Olarak Ayranı Bulmuşuz Aynen Öyle de O Coğrafya’da O Tarihi Süreç İçerisinde
de Araplarda Yetiştirdikleri Ürünlerden Elde Ettikleri Hoşaflarla Bu
İhtiyaçlarını Gidermeye Ve Bugün Raf Ömrü dediğimiz Ürünün Bozulmaması Ve
İstifadesinin Uzun Süreli Olmasına Çalışmışlar. Bunlar Uzun Süre Beklediğinde de Kimisi Sirke
Kimisi de Alkol Etkisi Yapmış. Daha Sonra Yapmış Oldukları Bu Ürünlere de İsim
vermişler. Bunlardan Bir Tanesi de Nebiz, Birçok Arap Sözlüklerinde “Üzüm,
Hurma Ve Başka Maddelerden Yapılan Evvelinde Bir Şurup Ve Hoşaf Olan Belli Bir
Süre Bekledikten Sonra da Sarhoş Edici İçecek” Olarak
Tanımlanmaktadır. Kuru Üzüm, Hurma, Bal,
Arpa, Buğday Vb. Şeylerin Suda Bekletilerek Onu Tadlandırması Yolu İle Elde
Edilen Bir İçki Çeşididir. Sarhoş Etsin Veya Etmesin Aynı Adla Anılır. Nitekim,
Nebize Şarap (Hamr) Dendiği Gibi, Üzüm Suyundan Elde Edilen Şaraba Da Nebiz
Denmektedir (İbnül-Esir, En-Nihâye Fî Garîbil-Hadis, 5, 8).
Burada ki Ayrım İçeceğin Bekleme Sürecindeki Aldığı
Hal Olup Her İkisine de “Nebiz” Denmesi Coğrafya Tarih Ve Kelam İlminde
Cahil Olanların Her İkisinin de Alkol Olduğunu Düşündürmüş Kimisi Bunu
Araştırıp Doğruyu Bulmuş ,Kimisi de Özelikle Ateist Ve Deistler Ve İslam
Düşmanı Olan Tüm Fikriyatların Yaptığı Gibi İslam’a Nifak Sokmak Veya Alkolü
Kendilerine Meşru Göstermek İçin Tamamen Art Niyetli Ve Yanlı Bakarak “Hz.Muhammed
Sallallahu Aleyhi Vesellem Efendimizin Haşa Yüz Bin defa Haşa İçki İçtiğini”
Söyleyerek Büyük Bir Cehalete Ve Büyük Bir İftiraya İmza Atmışlardır.
Akıllı Olan Ehl-i İslam Alimleri; Fikirleri Tartışır, Olayları Konuşmaz, Kişileri Önemsemez. Normal İnsanlar; Olayları Tartışır, Fikirleri Konuşmaz, Kişileri Önemser Cahil Ehl-i İslam Düşmanları İse; Kişileri Tartışır, Olayları Bilmez, Fikirleri Anlamaz. Lakin ! Ancak Kişilerin Görüşleri Ve Fikirleri Sayesinde Olaylar Yaşanıyorsa, Fikirleri Tartışır Olayları Konuşur Ve Bu Sayılanların Sebebi Olan Kişiler De Önemsenir. Bunun İçin O Kişileri de Doğru Tanımalıyız! Özelikle Bahsi Geçen Cenab-ı Hak Tarafından Kainatın Efendisi Olacak Nabzette, Habibim Dediği Ahmed-i Mahmud’u Muhammed Sallallahu Aleyhi Vesellem İse..
NEBİZ, HELÂL VE HARAM OLMAK ÜZERE İKİ
KISMA AYRILIR:
"Çoğu Sarhoş Eden Her Şeyin Azı Da Haramdır"
Genel Prensibi Çerçevesinde Değerlendirildiğinde Hububat, Meyva Vb. Şeylerden
Elde Edilen Sarhoş Edici İçkiler, İster Pişirilerek, İsterse Pişirilmeden İmal
Edilsin Haramdır. Bu, Üzüm, Buğday, Arpa, Arı Sütü, Vb. Şeylerden Elde
Edilen Bütün İçkiler İçin Aynıdır. Sahabi, Tabiîn Ve Sonraki Âlimlerden
Oluşan Cumhurun Görüşü de Gene Budur.
Âlimler Bu Konuda Karar Verirken, Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)'İn Koymuş Olduğu "Sarhoş
Eden Her İçki Haramdır" Hükmünden Hareket Etmişlerdir. Hz. Âişe
(R.Anha)'Dan Rivayet Edilen Bir Hadiste Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem)'İn
Şöyle Söylediği Rivayet Edilmektedir: "Resulullah (S.A.S)'Den Yemenlilerin
Baldan Elde Ettikleri "Bit'ı" Adlı İş Sorduklarında O; "Sarhoş
Eden Her İçki Haramdır" Cevabını Vermişti" (Buhârî, Eşribe, 4;
Müslim, Eşribe, 68, 69).
Ve Yine Ebû Mûsa El-Eş'arî (R.A)'Dan Nakledilen Diğer
Bir Hadiste De Şöyle Buyurulur: "Resulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem'e,
Ey Allah'ın Resulü, Bize Yemen'de İmal Edip, İçmekte Olduğumuz İki Çeşit Şarap
Hakkında Fetva Ver! Bu İçkilerin Biri Balın Suda Köpürene Kadar Bekletilmesiyle
Elde Edilen Bit'ı, Diğeri De Buğday Ve Arpa Suyunun Köpürtülmesiyle Elde Edilen
"Mizr" (Bira) Adındaki İçkidir, Dedim. Resulullah; Namazdan
Meneden Her Sarhoşluk Veren İçki Haramdır" Buyurdu (Buhârî, Meğâzî,
60; Edep, 80; Müslim, Eşribe, 70, 71).
Ömer (R.A)'Dan Nakledilen Diğer Hadiste De; "Sarhoş
Edici Her Şey Şaraptır (Hamr) Ve Her Sarhoş Edici Şey De Haramdır". Diğer
Bir Rivayette; "Sarhoş Edici Her Şey Şaraptır (Hamr) Ve Her Çeşit Şarap Da
Haramdır" Şeklindedir (Müslim, Esribe, Iıı; Nesâî, Eşribe, 25; İbn Mace,
Eşribe, 10). Bir Hadiste De; "Bir Ferak Miktarı İçildiğinde Sarhoş Eden
İçkiden, Bir Avuç İçmekte Haramdır" Denilmektedir (Ahmed B. Hanbel, Vı,
71, 72,13,I) (Bir "Farak" Takriben 43,5 Kg.Lık Bir Kaptır.).
Nehâî, Şa'bî, Ebû Hanife Ve Diğer Birtakım Kûfe Ulemâsı,
Üzüm Ve Hurmadan Elde Edilen Sarhoş Edici Nebizin Dışında; Buğday, Arpa, Mısır
Ve Bal Gibi Şeylerden Elde Edilen Nebizin Sarhoş Edecek Kadar Bekletildikten Sonra
İçildiğinde Haram Olduğu, Ama Yemekle Birlikte Alkol Etkisi Olmadan İçildiğinde İse Haram
Olmadığı Görüşünü Benimsemişlerdir. Yani Bundan Kasıt Hoşaf Ve Şerbet Olduğu
Anlaşılmaktadır. Ancak, Üzüm Suyu, Bekletildiği Zaman Kabarıp Çoğalarak Köpük
Atarsa, Şarap Haline Gelmiş Olur. Bunun Çoğunun Ve Azının Haramlığı Hususunda
Ümmetin İcma'ı Hasıl Olmuştur.
Adları Zikredilen Âlimler Üzümün Dışında, Diğer
Şeylerden Elde Edilen Nebizi, Hamr (Şarap) Adıyla İsimlendirmemektedirler. Onlara Göre, Hurma Ve
Kuru Üzümden Elde Edilen Zebib Pişirilmemiş Halde İken Sarhoş Edici Özellikte
İse, Azı Da Çoğu Da Haramdır. Fakat, Üzüm Suyu
Sarhoş Edici Bir Hal Almışsa, Üçte Biri Kalana Kadar Pişirilirse, Yenebilir. Ancak, Şaraplaşan Üzüm
Suyunun Pişirilse Bile Haramlığının Kalkmayacağı Tartışmasızdır.
Tercihe Şayan Olan Görüş, Cumhurun Görüşüdür. Çünkü,
Kur'an'da Zikredilen "Hamr" Kelimesi Arap Dilinde, Üzümden Elde
Edilen İçkiye Has Bir Terim Olmayıp, Hurma Ve Diğer Şeylerden Üretilen
Sarhoş Edici İçkilerin Tamamı İçin Kullanılmaktadır. Çünkü İçkiyi (Hamr)
Yasaklayan Ayet İndiği Zaman Medine'de İçkinin Çoğu Hurmadan Elde Edilmekte
İdi. İbn Ömer (R.A) Söyle Rivayet Etmektedir. Resulullah (S.A.S) Hutbeye Çıktı
Ve Şöyle Dedi: İçkiyi (Hamr) Yasaklayan Ayet İndi. O İçki Ki; Üzüm, Hurma,
Buğday, Arpa Ve Bal Olmak Üzere Beş Şeyden İmal Edilmektedir. Hamr, Aklı
Gideren Şeydir" (Buhârî, Eşribe, 5).
İbn Hacer El-Askalânî, Müsned Sahiblerinin Bu Hadisi
Merfu' Hadislerden Kabul Ettiklerini Bildirmektedir. Bu Hadis İçkiyi Yasaklayan
Âyetin Nüzûl Sebebine Şahid Olan Sahabe Sözü Olduğundan Ref'ine Hükmedilmiştir.
Ancak, Ömer (R.A) Ashab'ın İleri Gelenlerinin De Bulunduğu Bir Cemaate Hitap
Ederken Bu Hadisi Dile Getirdiği Zaman, Hiç Kimse Bunu İnkâr Etmemişti
(El-Askalâni, Fethûl-Bârî, X, 49). Resulullah (S.A.S)'İn Şu Sözü Bunu Te'yid
Etmektedir: "Üzümden Hamr ( Arap) Vardır, Hurmadan Hamr Vardır, Buğdaydan
Hamr Vardır, Arpadan Hamr Vardır" (Ebû Dâvud, Eşribe, 4).
Bu Anlamda Diğer Bir Çok Sahih Hadis Bulunmaktadır Ve
Bunların Hepsinin İfade Ettiği Manâ, Hamrın Sadece Üzümden Elde Edilen İçkiye
Has Bir Ad Olmadığıdır. Ayrıca Tahrim Ayeti Nâzil Olduğu Vakitte, Üzümden İmal
Edilen Şarap Diğerlerinin Yanında Gerçekten Çok Azdı. Sonra, İçkinin
Haramiyetinin İlleti, Bütün Diğer Sarhoş Edici İçkilerde Olduğu Gibi Tektir.
Bu, Afyon, Haşhaş Vb. Katı Uyuşturucularda Da Böyledir.
Nitekim Hz. Aişe (R.Anha)'Nın Şöyle Söylediği
Nakledilmektedir: "Su Ve Ekmek Olsa Dahi Sarhoş Edici Özelliği Olan Hiç
Bir Şey Helâl Değildir" (En-Nesâî, Eşribe, 48). Ashab,
Nebizi Sarhoş Edici Hal Almadan Önce İçiyordu. Nitekim Resulullah (S.A.S) Onu
İçmiş Ve İçilmesine İzin Vermişti. Onlar, Hurma, Kuru Üzüm Vb. Şeyleri
Tatlanıncaya Kadar Suda Bekletiyorlardı. Resulullah (S.A.S) Köpürene Kadar Bunlardan
İçiyordu. Fakat Nebiz Üç Gün Bekledikten Sonra Ondan İçmezdi. İbn Abbâs (R.A),
Şöyle Demiştir: "Resulullah (S.A.S) Nebiz Yapar Ve Bundan Üçüncü Günün
Akşamına Kadar İçerdi. Bu Zamandan Sonra Kapta Bir Şey Kaldığında Onu İçmez,
Dökerdi" (Müslim, Eşribe, 79-82; Nesâî, Eşribe, 56). Diğer
Bazı Hadislerde De Bir Günden Sonra İçilmesine İzin Vermediği Rivâyet
Edilmektedir.
Firûz (R.A)'Dan Şöyle Nakledilmektedir: "Resulullah
(S.A.S)'E Gittim Ve Şöyle Dedim: "Ya Resulullah, Allah Teâlâ, İçkiyi Haram
Kılan Ayetini İndirdi. Bizim Bağlarımız Var, Üzümleri Ne Yapalım, Dedim"
Resulullah; "Kurutursun"Dedi. "Kurusunu Ne Yapacağım"
Deyince; "Sabah Islatır, Akşam İçersiniz Akşam Islatır, Sabah
İçersiniz" Dedi. "Köpürünceye Kadar Bekletebilir Miyiz?" Diye
Sorduğumda Da O; "Testilere Koymayın, Tulumlara Koyun, Tulumlarda Bekleyince
Sirke Olur" Cevabını Verdi" (Nesâî,
Eşribe, 56; Ebû Dâvud Eşribe, 10).
İbn
Hazm Şöyle Demektedir: Bu İki Haber De Sahihdir. Haram Oluş Süresi İçin Kesin
Bir Sınır Olmayıp Bölgelere Ve Nebizin İçinde Bulunduğu Kaba Göre Değişiklik
Arzetmektedir. Bazı Bölgeler Soğuktur Ve Üzüm Suyu Bir Hafta Özelliğini
Korur. Üzüm Suyunun İçinde Bulunduğu Kabın Koruyucu Özelliği Varsa Yine Aynı
Şey Söz konusudur. Bunun Gibi, Bazı Bölgeler Sıcaktır. Veya Kabın
Koruyucu Özelliği Yoktur. O Zaman Da Bir Gün Sonra Nebiz Sarhoş Edici Hal Alır.
Bu Konudaki Hüküm Resulullah (S.A.S)'In Zikredilen Sözüdür: Nebizi
Tatlılaştıktan Sonra İç" Ve "Her Sarhoş Eden Şey Haramdır" (İbn Hazm, El-Muhella, Vııı/284; Nesâî, Eşribe, 38).
Fakat Bazı Âlimler, İbn Abbas (R.A)'In Hadisini Esas
Alarak, Nebizin Üç Günden Sonra İçilmesinin Haram Olduğuna Karar Verdiler. Üç Gün Dolmadan Köpürdüğü Takdirde De Haram
Olacağını Söylediler. Diğer Bazıları Da Firûz (R.A)'In Hadisini Delil
Gösterdiler. Onlar Da, Bir Gün Dolmadan Köpürmesi Halinde Haram Olacağı
Görüşündedirler. Sa'id İbn Cubeyr; "Taze Hurma Suda Akşama Kadar
Bekletildiğinde Yarılırsa, Ona Yaklaşma; Akşamdan Yarıp Suya Koyulunca Sabah
Ona Yaklaşma Demektedir" (El-Muhella, Vııı, 283).
Tercihe Şayan Olan, İbn Hazm'ın Görüşüdür. Zira Bundan
Dolayıdır Ki Resulullah (Sallallahu Aleyhi Vesellem), İki Ayrı Tür Nebizin
Karıştırılarak İçilmesini Nehyetmiştir. Hurma İle Üzüm Veya Olgun Hurma İle
Renkli Hurma Vb. Değişik Türde Nebizlerin Karıştırılması Gibi. Halbuki Bunların
Herbiri, Sarhoş Edici Bir Hal Almadıktan Sonra Helaldirler. Rasulullah (Sallallahu
Aleyhi Vesellem) Şöyle Buyurmaktadır: Renkli Hurma İle Olgun Taze Hurmayı, Kuru
Üzüm İle Kuru Hurmayı Bir Arada Birbiriyle Karıştırarak Nebiz Yapmayın. Her
Birinden Ayrı Ayrı Nebiz Yapmanızda Bir Mahzur Yoktur" (Müslim, Eşribe,
22-24).
Buna Göre İçilmesi Haram Olarak Zikredilen Her Şeyin
Alınıp, Satılması, Elde Bekletilmesi Ve Ondan Herhangi Bir Şekilde
Yararlanılması Da Helâl Değildir. Her Kim, Bunlardan Sirke
Yapar Ve Onu Helâl Kabul Ederse Allah Teâlâ'ya İsyan Etmiş Olur.
Konuyla İlgili Muhtelif
Alimlerin Görüşleri : Fahrettin Er-Razi: Nebiz,
Hurma, Üzüm Veya Kuru Üzümün Üçte İkisi Kayboluncaya (Uçuncaya) Kadar
Kaynatılıp Sonra Da Ekşimesi İçin Bırakılması Haline Denir.
İbni Kuteybe: Kuru Üzüm
İle Hurma Suyundan Yapılır Ve Ateşten Uzak Bir Şekilde Bir Kaba Bırakılır. Çok
Sertleşirse Şarap Olur, Hafif İse Nebiz’dir.
İbni Abdirrabbih: Nebiz, Kabak
Ve Ziftli Kapta Hazırlanıp Sertleşen Ve Fazla İçilince Sarhoş Eden Maddeye
Denir. Sertleşmediği Sürece Zaten Nebiz Sayılmaz.
Fesevî: Talha
Haramdır Diyordu Ve İçmiyordu; Ancak Zübeyr Helaldir Deyip İçiyordu (Bilindiği
Gibi Talha Ve Zübeyr, Hz. Muhammed Tarafından Cennetle Müjdelenen On Sahabeden
İkisidir). Üstelik Bunlar Arasında Herhangi Bir Kırgınlık Olmuyordu, Samimi İki
Arkadaş Gibi Yaşıyorlardı.(Buradaki Mesele İçkiyle İlgili Ayetlerin Tedricen
İnmesinden Kaynaklıdır. )
Tahavî: Hamr (Yani Şarap)
Yalnız Üzümden Yapılır, Hurmadan Yapılan İse Yalnızca Nebiz’dir. Ancak Sarhoş Ederse, Ona Da Hurmadan Yapılan Hamr Adı Verilir.
Kurtubi: Nebiz De
Dâhil Sarhoş Eden Her Madde Haramdır.
İmam Hanbel: Bu Mezhep İmamı Da Bütün Hadislerin Nebiz’in Haram Olduğunu, İfade Ettiğini Söylüyor.
Görüleceği Gibi Müslümanların
Meseleyi Usulüne Uygun Bir Şekilde Tüm İlim Dalları İle Ele Aldıklarında Gerçek
Ortaya Çıkmaktadır. Burada Asıl Mesele İlmi Bir Araştırma Ve Tarihi O Zamanın
Şartlarına Göre mi Değerlendireceğiz ? Yoksa Şahsi Fikirlerimizi Katarak
Bir Toplumu Bir Kavmi Bir Kitleyi Bir İnsanı Objektiflikten Uzak Bir Şekilde Olduğundan
Farklı Göstermeye mi Çalışacağız ?.. Pozitif İlimleri Müslümanlara
Okutmuyorsunuz Diye Eleştirenler Bu Etikten Metod Ve Usülden Uzak İlimle Ve
Bilimle Asla Alakası Olmayan Yaklaşım Ve Davranışları Bize Okutmaya Çalışmakta
Olmaları Ne Kadar Doğru Yaptığımızı Bir Kez Daha İspat Eder Nitelikte !... Bir
Ümmete Yalan Dolan ve Çarpıtmalarla Peygamberine İnen Şeriat İle Sabit Olan Ve Bir
Haram Olan İçkiyi , İçti Diye Lanse Edecek Kadar Coğrafya ,Tarih, Lügat,
Sosyoloji, Psikoloji Ve Din İlimleri Katliamı Yapıp, İlime Bilime Ve Objektifliğe
İhanet Edenler Bize Hiçbir Şekilde İlim Ve Bilimden Bahsedemezler !..
Nasıl Fenci Allah Yok Der ! Ama Fen
Allah var Der ! Siz Fenciyi Bırakın Fenne Bakın O Allah Var Diyor Kaidesi Gibi
! Aynen Öyle de Siz Kamalist Laik Ve Ladini Eğitim Sisteminin Artığı Olan
Ateist Ve Deistlerin İslam Ve Kuran Ve Peygamberimiz Hakkında ki Tamamen Yanlı
Ve Araştırmadan İlim Ve Bilimden Uzak Yalan Ve Dolanlarına Değil İslam’a
Getirdiği Muazzam Kapsayıcılığa, Kucaklayışına, Akla Kalbe Ruha Hislere
Hissiyata Latife Ve Letaiflere Tam Mutabık Düşen Kaide Ve Düzen Ve Ulvi
Kemalata, Kur’an-ı Kerim’in Derinliği ve Yüceliğine Rasulunün Hayatı Kur’an-ı
Kerim Olan İlim Ve Ahlakına Bakın Orada Gerçeği Göreceksiniz.
Buyrun İçki İle İlgili İslami Hükümleri Birlikte Okuyalım :
Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu Maide Suresi
Ayet 3, 90 Ve 9. Ayeti Kerimelerle Sabittir. “ Allah Zül Celale, Rasulu Ve
Habibi Muhammed Aleyhisselama, İslam Dinine İman Eden Mümin Müslümanlar, Alkollu
Veya Uyuşturucu İçecekler, Tabiyeti İtibari İle Mutlak Haramdır, Yasaktır, Alkollu İçki İçmek, Resimler, Heykeller
Yapmak, Dikili Putlara, Totemlere Yönelmek,Muhakkak Ve Mutlak Haramdır,
Yasaktır, Fal Bakmak Baktırmak, Fal Okları, Şans Taşları İle, Şans
Dolabları İle Şans Oyunları Piyango Diyerek Kumar Oynamak Oynatmak İle, Rızık,
Kazanç Aramanız, Kazanç Elde Etmeniz Mutlak Haramdır, Yasaktır, Bunların
Hepsi, Nefis Şeytanınızın Sizin İçin Kurduğu, Hazırladığı, Sizi Hak Yoldan,
İslamın Yolundan Çıkaran, İmanınızı Yok Eden, Pislik Ve Tuzaklardır,
Size, Allah Zül Celali Zikrettirmez, Namaz Kıldırmaz, Alkollü
İçki İçmeye Devam Etmekle, Kumar Oynamaya, Şans Oyunları Oynamaya Devam
Etmekle, Kumarla, Şans Oyunları İle Kazanç Elde Etmeye Çalışmakla, Aranıza Kin,
Nefret Ve Düşmanlık Girer, Bunlardan Uzak Durun ki Huzura Güvenliğe Rahata
Eresiniz, Artık, Alkollü İçkiden, Faldan, Kumardan, Şans Dolaplarından, Şans
Oyunlarından, Kazanç Elde Etmeye Çalışmaktan, Dikili Putlara, Totemlere, Resimlere,
Heykellere Yönelmekten, Vazgeçtiniz Değil mi “
Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu ; Ebu Davut
Hadis No 3685
Sahabeden Abdullah Bin Amir (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu
Sallallahu Aleyhi Ve Sellem, “ Sarhoş Edici, Olan Darıdan, Buğdaydan, Arpadan,
Hurmadan, Üzümden, Baldan, ( Ve Sair Katı Veya Sıvı Her Türlü Şeyden Yapılan)
Gubeyra Denilen, Değişik İsimler Verilen, Her Türlü Alkollu İçki, Yasaktır,
Haramdır, Kumar Oynamak, Oynatmak, Kumar Oynanan Araçlarla Vakit Geçirmek,
Müslümana, Mümin Olana Yasaktır Ve Haramdır “ Dedi Der,
Alkollu İçkinin Kesinlikle Haram Ve Yasak Olduğu; Müslim Hadis
No 1998
Sahabeden Abdullah Bin Ömer (Ra) Anlatıyor, Allah Rasulu
Sallallahu Aleyhi Ve Selleme Gelerek, Meşrubatı, İçmeleri, Yemeleri,
Koklamaları Haram Olan Şeyleri Sordular, Allah Rasulu Cevaben, “ Sekir Eden,
Dübba Eden, Müzeffet Eden, Hantem Eden, Yani Sarhoşluk Veren, Aklı Ve
Muhakemeyi Kaybettiren, Kullanıldığında Kendine, Ailesine, Topluma Zarar Ziyan
Veren, Ailede, Toplumda Huzur Ve Güveni Yok Eden, Alkollu İçkiler, Uyuşturucu
Bitkiler Ve Türevleri, Kesinlikle Haram Ve Yasaktır, Sizin İçin Felakettir, İçine
İçki Konulan, İçki İçilen Bardak, Kadeh, Kupa, Şişe, Küp, Tuluk, Testi, Fıçı Ve
Bunun Gibi Kaplarında Kullanılması Müslümana, Mümin Olana Yakışmaz, Mutlak
Haramdır Ve Yasaktır, “ Dedi Der,
Daha Fazlası için 16. Sorunun
Cevabına Bakılabilir.